علت قطعی کارتخوان امروز
علت قطعی کارتخوان – اگر کارتخوان شما هم امروز یکی از خطاهای زیر را نمایش می دهد و تراکنش های شما نا موفق است این مطلب را مطالعه کنید.
دریافت پیام تراکنش ناموفق برای همه صاحبان کسب و کار در شرایط اقتصادی کنونی خبر ناخوشایندی است.در این نوشته به شما کمک می کنیم که در کوتاهترین زمان ممکن دلیل مشکل را پیدا کنید و سپس برای رفع آن اقدام نمائید.
قبل از مطالعه صفحه اینستاگرام ما را برای آگاهی از اخبار لحظه ای مرتبط با کارتخوان دنبال کنید . @Paxservice.ir
قبل از هر چیزی بدانید که در بسیاری از مواقع مشکل فقط برای شخص شما نیست و احتمالا همین لحظه گروهی از دارندگان کارتخوان چنین خطائی را دریافت می کنند.
خبر خوب اینکه شبکه پرداخت هم در بانک عامل،هم در شرکت های پرداخت و هم در شاپرک توسط سیستم مانیتورینگ در حال رصد 24 ساعته توسط سیستم های هوشمند و افراد کلیدی است.پس در بازه کمی از بروز هرگونه مشکل که باعث ریزش غیر عادی تراکنش های شبکه پرداخت الکترونیک شود افراد مرتبط در جریان قرار خواهند گرفت و در صدد رفع مشکل برخواهند آمد.
قطعا این پاسخ برای شما کافی نیست چون هم اکنون مشتری شما با کارت بانکی آماده پرداخت مبلغ به شماست و شما باید برای دریافت آن تا دندان مسلح به یک ابزار پذیرش کارامد باشید.
دلایل مختلف اختلال در تراکنش کارتخوان
- در کارتخوان های سیار شخصی خریداری شده ،از مرسوم ترین دلایل به پایان رسیدن اعتبار ریالی سیم کارت داخل کارتخوان است.با استفاده از برنامه های همراه من،ایرانسل من یا رایتل من نسبت به شارژ مجدد آن اقدام نمائید.بهتر است فرایند شارژ مجدد و اتصال به اینترنت را با قراردادن سیم کارت در گوشی تلفن همراه تست و کنترل نمائید.
- برخی کارتخوان ها به دلیل نقص در پرونده مالیاتی از طرف اداره مالیات به طور موقت مسدود می شوند.لذا برای اطمینان پرونده مالیاتی خود را چک کنید که در وضعیت گام 4 قرار داشته باشد و الصاق ابزار پرداخت به پرونده مذکور به درستی انجام شده باشد.نحوه دریافت کد مالیاتی برای کارتخوان
- اختلال در شرایط جنگی یا احتمال حملات سایبری یکی دیگر از دلایل عدم امکان تراکنش است .معمولا اینگونه اختلالات سراسری است و پس از بر طرف شدن تهدید به صورت خودکار وضعیت به حالت عادی بازخواهد گشت.نیازی به تماس یا پیگیری نیست.
- اگر دستگاه را به تازگی خریداری کردید حتما با مطالعه راهنما دستگاه یا پشتیبان آنلاین Paxservice از قراردادن سیم کارت در محل مناسب اطمینان حاصل نمائید.
- اگر نقشه ای برای شبکه های متصل و سرویس دهنده به یک کارتخوان متصور شویم یک کارتخوان حداقل به 4 شبکه اصلی متصل است.1.شبکه ارتباطی(سیم کارت،وای فای،کابل LAN) که بستر انتقال پیام بین کارتخوان و سرورهای دیگر است-2.شبکه کارتی(شتاب) که مدیریت همه تراکنش های سمت کارت را بر عهده دارد.این قسمت شامل سوئیچ خود بانک نیز می گردد.-3.شبکه مدیریت پذیرندگان(کارتخوان ها) یا همان شبکه شاپرک و در آخر4. شبکه شرکت پرداخت الکترونیک سرویس دهنده به کارتخوان شماست.(مثل ایرانکیش،آسان پرداخت یا بهپرداخت ملت) ممکن است به دلیل اختلال در هر یک ازین ارکان تراکنش شما با موفقیت به سر منزل مقصود نرسد.چیزی که شما امکان پیگیری آن را داشته باشید موارد 1 و 4 است.
- در برخی موارد بانک مرکزی و شبکه نظارتی شاپرک به دلایل امنیتی و جهت جلوگیری از قاچاق کالا نسبت به قطع دستگاه هایی که غیر قانونی وارد کشور شده است و یا به دلیل قدیمی بودن نیازمندی های استاندارد را پاس نمی کند راسا نسبت به قطع این دستگاه ها از شبکه اقدام می نماید.اخیرا تعداد زیادی از دستگاه های مجهز به سیم کارت 2G از شبکه قطع شده است.جهت خرید دستگاه کارتخوان 4G اقدام نمائید.
- گاها به دلیل عدم ثبت IMEI کارتخوان در شبکه ، دستگاه شما مجاز به ارتباط با شبکه سیم کارتی نیست.لذا باید از طریق شرکت یا شخص فروشنده نسبت به استخراج کد IMEI کارتخوان سیار و اعلام آن به مراجع قانونی جهت رجیستری اقدام نمائید.
- در مورد دستگاه های ثابت که با خط تلفن و یا کابل شبکه به اینترنت اتصال دارند از سلامت این کابل ها و اتصالات اطمینان حاصل نمائید.
- اگر کارتخوان شما بمدت زیادی مثلا 6 ماه یا یکسال استفاده نشده است و اصطلاحا تراکنش نداشته است ممکن است شرکت پرداخت عضویت شما را غیر فعال یا ابطال کامل کرده باشد.این موضوع در شرکت های پرداخت مختلف قوانین مختلفی دارد ولی با تماس به شرکت پرداخت مربوطه بسادگی می توانید این موضوع را جویا شوید.شماره پشتیبانی شرکت های پرداخت
- ممکن است دستگاه از تنظیمات خارج شده باشد.این مورد با پیکر بندی مجدد رفع خواهد شد.
- در برخی موارد کارتخوان بدلیل عدم ارتباط یا ارتباط ضعیف حین تراکنش با مرکز یک تراکنش بلاتکلیف در حافظه خود نگهداری می کند. تراکنش اصلاحیه را با حذف تراکنش پاک کنید.
چه اقداماتی باید انجام داد؟
- فروشنده دستگاه – یا پشتیبان محلی دستگاه خود را پیدا کنید.توجه کنید فروشنده یا پشتیبان شخص یا شرکتی است که بابت فروش/نصب دستگاه از شما وجه دریافت نموده است.شماره تماس عمومی برای این کار وجود ندارد همان شخص/شرکت یا فروشگاه مربوطه پاسخگوی شما خواهد بود
- کد پایانه و کد پذیرنده خود را از روی یکی از فیش های دستگاه کارتخوان یا منو های دستگاه استخراج کنید و در دسترس داشته باشید.این کد در سامانه مالیاتی شما نیز درج شده است.اگر چندین پرونده مالیاتی یا چندین کسب کار دارید از تطابق شماره پذیرنده با دستگاهی که خطا نمایش می دهد اطمینان حاصل کنید.
- از خطا نمایش داده در زمان تراکنش ناموفق عکس بگیرید و کد خطای مربوطه را به اپراتور اعلام نمائید تا در رسیدگی تسهیل گردد.خطا 03 کارتخوان و نحوه رفع خطا
- از تحویل دستگاه به اشخاص ناشناس و غیر رسمی بدون پذیرش از مرکز اکیدا خودداری نمائید.
- برای تمامی مواردی که دستگاه شما روشن است،و حداقل یک تراکنش داشته است …طبق موارد فوق برای حل هیچیک از مشکلات نیازی به دخالت سخت افزاری در دستگاه نیست.از باز کردن دستگاه اکیدا خودداری نمائید.
- در مرحله بعدی با شرکت پرداخت الکترونیک خود تماس بگیرید.(پرداخت نوین،فن آوا کارت یا …)شماره تماس این شرکت های پرداخت را اینجا می توانید پیدا کنید. شماره پشتیبانی شرکت های پرداخت در صورتی که اختلال سراسری باشد مطلع خواهید شد.
- قبل از مشخص شدن دلیل قطعی کارتخوان از پرداخت وجه به اشخاص یا شرکت های مرتبط خودداری نمائید.
- اگر کارتخوان شما بدلیل واردات قاچاق و غیر مجاز و یا به پایان رسیدن عمر تکنولوژی خاصی ،از شبکه قطع شده باشد قابل فعالسازی مجدد نیست.برخی شیادان با درخواست وجه ادعای فعالسازی مجدد دارند که ممکن است مدتی بصورت موقت فعال شود و مجددا قطع شود.از پرداخت هزینه خودداری فرمائید.
صفحه اینستاگرام ما را برای آگاهی از اخبار لحظه ای مرتبط با کارتخوان دنبال کنید . @Paxservice.ir
پس از بررسی های اولیه ، تماس با فروشنده و سپس تماس با شرکت پرداخت متصل به کارتخوان.